TIPS PINDAH PETI AIS | MOVERS AND PAKCERS AMPANG | MOVERS AND PACKERS SELANGOR | MOVERS AND PACKERS MALAYSIA


Ketika ingin memindahkan peti sejuk ia perlu dengan caranya bagi mengelakkan daripada peti sejuk tersebut rosak. Antara caranya ialah:

1.      UKUR
Untuk memindahkan peti ais, pastikan anda mengukur peti ais dan ruang laluan yang ingin dilalui. Gunakan pita pengukur untuk mendapatkan ketinggian, lebar dan kedalaman peti ais. Setelah itu, ukur pula ruang pintu yang hendak diletakkan peti ais nanti.

https://www.facebook.com/apmt.com.my/


2.      SEDIAKAN BARANGAN KEPERLUAN
Sebelum memindahkan peti ais tersebut, anda perlu sediakan semua barang keperluan ketika hendak memindahkan peti ais tersebut. Ini kerana bagi melancarkan proses memindahkan peti ais tersebut. Antara barang-barang yang perlu disediakan ialah tali atau kord yang kuat, stretch film, corrugated paper, penanda atau label dan gunting.

https://www.facebook.com/apmt.com.my/
stretch film


3.      KOSONGKAN PETI AIS
Keluarkan semua barang didalam peti ais sebelum memindahkannya. Selain itu, anda hendaklah membuang perhiasan yang ada di peti ais tersebut terlebih dahulu.

https://www.facebook.com/apmt.com.my/
kosongkan semua barang didalam peti ais


4.      CABUT PLUG
Kebiasaannya peti ais di bahagian sejuk beku akan mengambil masa 6-8 jam untuk cair bergantung kepada keadaan beku.

https://www.facebook.com/apmt.com.my/


5.      KELUARKAN APA YANG PATUT
Keluarkan rak daripada peti ais terutama jika rak peti ais anda jenis kaca. Setelah keluar rak tersebut anda perlulah balut rak tersebut bagi mengelakkan daripada pecah.


Untuk anda yang ingin mendapatkan perkhidmatan dari AM PRO MOVERS TRANSPORTATION. Anda boleh menghubungi seperti yang di bawah:-



AM PRO MOVERS, YOUR TRUSTED MOVERS


No comments:

Post a Comment