MASIH INGAT TIPS PEMILIHAN MOVERS? HARI NI KITA AKAN SAMBUNG LAGI DENGAN LEBIH BANYAK TIPS DAN CARA-CARA MEMILIH MOVERS

MASIH INGAT TIPS PEMILIHAN MOVERS? HARI NI KITA AKAN SAMBUNG LAGI DENGAN LEBIH BANYAK TIPS DAN CARA-CARA MEMILIH MOVERS.

Seperti yang anda sedia maklum, pemilihan movers hendaklah dilakukan dengan betul dan kita sendiri yakin dengan syarikat movers tersebut. Anda boleh review dan bandingkan sendiri movers dengan melihat pada kualiti dan hasil kerja mereka.

Sooo hari ni saya akan sambung TIPS PEMILIHAN MOVERS. Jom kita mulakan!

1. Dapatkan Nasihat Dari Movers

Seorang penganggar yang datang ke rumah anda atau yang berurusan secara atas talian seperti whatsapp, perlu melakukan estimation dengan teliti, bukan dengan cepat dan tergesa-gesa mengeluarkan sebut harga/quotation. Penganggar yang baik adalah apabila meraka bertanya kepada anda barang-barang yang akan dibawa ke rumah baru dan juga memerhatikan keseluruhan barang dengan penuh teliti bagi memastikan barangan anda dilindungi dan muat dibawa ke dalam lori yang disediakan.

Oleh itu, anda sebagai tuan rumah, perlu memastikan barangan yang akan dibawa dan dibuang. Kenalpasti barangan anda dan boleh meminta bantuan movers untuk membawa barangan yang tidak ingin digunakan ke badan amal untuk disedekahkan.

2. Deposit Yang Tinggi

Jangan membayar deposit yang tinggi untuk movers anda. Movers profesional tidak akan meminta deposit yang tinggi sebelum kerja perpindahan selesai dijalankan. Hal ini kerana, apabila anda membayar kesemuanya sekali sebelum proses perpindahan, kawalan terhadap movers itu sendiri tiada dan mereka boleh melakukan kerja-kerja perpindahan anda dengan sewenangnya tanpa perlu membuat dengan teliti dek kerana bayaran telah diterima sepenuhnya.


3. Elakkan Berurusan Dengan Movers/Syarikat yang Kerap Menukar Nama.

Sesetengah syarikat selalu menukar nama bagi mengelakkan mereka ditahan dek kerana kerap mendapat aduan dari pengguna. Jadi mereka kerap menukar nama bagi mengelakkan daripada ditangkap. Jadi sebagai pengguna, pastikan syarikat movers tersebut mempunyai alamat syarikat yang lengkap dan details mengenai insurans dan perlesenan. Pekerja mereka harus menjawab telefon dengan nama syarikat yang lengkap, jika tidak, anda boleh bertanya kepada mereka untuk mendapatkan pengesahan.


4. Dapatkan Pendapat / Pandangan Dari Keluarga atau Sahabat Anda

Jika dikalangan keluarga anda tidak mempunyai maklumat mengenai movers, anda boleh mulakan dengan mencari sebanyak mungkin movers dan mengkaji mereka dengan melihat pada laman sosial sedia ada mereka dan juga boleh menghubungi mereka untuk bertanya mengenai pengalaman movers mereka. Mulakan dengan membandingkan kualiti kerja dan kemudian harga mereka. Ingat, MAHAL
TIDAK SEMESTINYA BAGUS DAN MURAH TIDAK SEMESTINYA TIDAK BERKUALITI. Kumpulkan sebanyak mungkin maklumat mengenai movers tersebut dan lihat sendiri review daripada para pelanggan mereka.


Haaa amacam tips kali ni? Membantu anda atau pun tidak? Jangan Lupa Untuk Terus Bersama Saya Untuk Tips Yang Lebih Menarik!
.
.
.
Untuk anda yang ingin mendapatkan perkhidmatan dari AM PRO MOVERS TRANSPORTATION.  Anda boleh menghubungi seperti yang di bawah:-


AM PRO MOVERS, YOUR TRUSTED MOVERS

No comments:

Post a Comment