JENIS-JENIS CORRUGATED PAPER | MOVERS AND PACKERS DAMANSARA | MOVERS AND PACKERS SELANGOR | MOVERS AND PACKERS SHAH ALAM


Hai hampa semua!!! Mesti hampa semua rindu nak dengaq tips dari Cik Admin kan?? Ok hari ni Cik Admin nak share sikit pasai corrugated paper. Hampa semua tahu dak corrugated paper tu apa? Kalau tak tahu meh sini Cik Admin cerita sikit dekat hampa semua..

Corrugated paper adalah merupakan sejenis kertas yang terbuat dari satu atau helaian kertas kraft liner dan kertas medium sebagai lapisan gelombangnya. Jenis kotak seperti ini umumnya dibuat untuk kemasan logistik kerana ketahananya yang cukup tinggi dari goncangan. Dengan adanya lapisan bergelombang inilah yang membezakan kotak gelombang dengan kotak lainnya.



https://www.facebook.com/
single face corrugated


https://www.facebook.com/
single wall (double face) corrugated


double wall corrugated

https://www.facebook.com/
triple wall corrugated

Kat sini Cik Admin nak habaq sikit yang corrugated paper ni ada banyak bentuk. So hampa semua kena lah tahu jenis-jenis corrugated paper. Supaya hampa semua tak kena tipu masa p beli dan dapat guna corrugated paper yang betul.  Jenis-jenis corrugated paper dapat dibezakan melalui:

     1. Single wall

·         a – fluted
·         b – fluted
·         c – fluted
·         e – fluted
·         f – fluted

      2. Double wall

      3. Triple wall

Ok sampai sini je yang dapat Cik Admin share tips pasai corrugated paper. Esok ka lusa ka Cik Admin akan share tips lain pulak naa. Hampa semua jangan lupa tunggu dan baca tips dari Cik Admin yang lain pulak ok. Harap hampa semua dapat guna maklumat yang Cik Admin bagi dekat hampa ni berguna lah noh.



No comments:

Post a Comment