MOVERS AND PACKERS KUALA LUMPUR | MOVERS PINDAH RUMAH PROFESIONAL | MOVERS PERAK | MOVERS AND PACKERS CHERAS


Aktikel ini membincangkan tentang masalah pindah rumah tapi malas nak kemas dan tak nak penat. Pada awal bulan September yang lalu, AM PRO MOVERS telah dihubungi oleh seorang wanita yang lebih selesa dipanggil sebagai Miss Sue. 


Semasa Miss Sue menghubungi AM PRO MOVERS adalah bertujuan untuk membuat servey bagi merancang pindah rumah beliau pada bulan 11 nanti. Ini merupakan pengalaman pertama Miss Sue untuk pindah rumah. Jadi Miss Sue tidak mempunyai pengalaman untuk membuat "estimation" tentang lori yang akan digunakan. Miss hanya fokus untuk membawa kesemua barangan beliau dar Cheras ke Perak dengan selamat tanpa sebarang masalah. Sebagai pakar dalam membantu prosess pindah rumah, kami amat memahami akan keadaan Miss Sue. 


https://www.facebook.com/apmt.com.my
Keadaan hadapan rumah Miss semasa proses membalut dan membungkus

Oleh itu, dengan memahami permasalahan Miss Sue Mover Consultant kami telah mencadangkan agar "site visit" bagi memahani akan keadaan sebenar rumah Miss Sue. Cadangan dari pihak kami telah disambut baik oleh Miss Sue. "Site Visit" Miss Sue telah diadakan pada hari Ahad memandangkan Miss Sue adalah seorang yang berkerjaya. Setelah sampai ke rumah Miss Sue, kami terus memantau keadaan rumah dan barang-barang yang akan dipindahkan nanti. Setelah pelbagai soal jawab dilakukan, kami mecadangkan agar pihak Miss Sue mengambil pakej PREMIUM iaitu kami akan menyelesaikan semuanya dari A to Z tanpa perlu bantuan Miss Sue. Beliau hanya perlu membuat pemerhatian secara jauh sahaja. Namun begitu, Miss perlu berbincang dengan keluarga terlebih dahulu sebelum beliau membuat sebarang keputusan. 

https://www.facebook.com/apmt.com.my
Proses membalut dan membungkus meja marble


Setelah berbincang dengan suami dan keluarga, beliau telah mengambil keputusan untuk pindah rumah dengan AM PRO MOVERS dan bersetujuan untuk mengambil PAKEJ PREMIUM MOVERS AND PACKERS dimana beliau tidak perlu membuat sebarang kerja termasuklah mengemas dan membungkus barang. 

https://www.facebook.com/apmt.com.my
Penggunaan "Corrugated Paper" untuk menjaga perabot dar sebarang calar semasa dalam lori


Pindah Rumah Miss Sue dijadualkan pada 07.11.2019.  Seminggu tarikh perpindahan beliau, kami telah menghantar 20biji kotak dan 5 roll tape untuk kegunaan beliau semasa proses "packing". Ini adalah diatas permintaan Miss Sue kerana beliau ingin mengemas sendiri barangan peribadi beliau. 


https://www.facebook.com/apmt.com.my
Proses packing barang-barang kecil dan diletakkan di dalam kotak

Semasa hari perpindahan beliau, kami telah menghantar seramai 5 orang crew untuk membantu pindah rumah beliau. Tepat pukul 8.30 pagi kami telah bertolak ke rumah beliau yang terletak di Alam Damai dan hanya mengambil masa selama 30 minit sahaja dari pejabat urusan AMM PRO MOVERS. Untuk pindah rumah beliau kami telah menyediakan 40bji kotak, 150 meter plastik gelembung, 8 roll plastik boleh regang, 7 roll tape, 2 roll tape "fragile" dan cordless bagi aktiviti membuka dan memasang perabot. 


Pindah Rumah Miss Sue adalah lebih senang kerana rumah beliau adalah rumah teres, maka process load dan unload akan menjadi lagi cepat. Team dibahagikan kepada 2 kumpulan. 1 kumpulan seramai 2 orang akan membungkus dan membalut perabot dan peralatan elektrik yang besar seperti tv dan juga peti ais. Kesemua perabot beliau seperti almari, kabinet, sofa , meja marble dan peralatan yang berasakan cermin akan dibalut menggunakan "strech film" terlebih dahulu, lapisan kedua akan menggunakan corrugated paper dan laspisan terakhir akan dibalut menggunakan strech film. Untuk barangan yang berasakan cermin . 1 kumpulan lagi akan memberikan tumpuan untuk membalut dah membungkus peralatan kecil yang terdapat di bahagian dapur, ruangan tidur dan juga ruang tamu rumah.
https://www.facebook.com/apmt.com.my
Crew sedang membalut barangan kaca menggunakan bubble 



Setelah 4 jam proses membungkus dan membalut, hampir 70% barangan telah berjaya dibungkus dan dibalut dan dimasukkan dan disusun ke dalam lori. Kami amat menitikberatkan susunan perabot di dalam lori untuk memastikan perabot dan baragan tidak rosak atau pecah. Dalam pukul 4.30 petang kesemua barang telah berjaya di kemasa dan akan dimasukkan ke dalam lori untuk susunan terakhir. Kurang dari 8 jam proses pindah rumah Miss Sue telah berjaya kami laksanakan. 

https://www.facebook.com/apmt.com.my


Akhirnya pindah rumah Miss Sue berjaya kami selesaikan dalam tempoh yang ditetapkan iaitu selama 8 jam. Miss begitu "excited" kerana pindah rumah beliau adalah lebih senang dari yang dijangkakan.  



Untuk anda yang ingin mendapatkan perkhidmatan dari AMM PRO MOVERS TRANSPORTATION. Anda boleh menghubungi seperti yang di bawah:-



BENEFICIAL, PREFERRED, TRUSTED

No comments:

Post a Comment