(DONE) PINDAH RUMAH MACAM MASUK HOTEL | MOVERS AMPANG | MOVERS SHAH ALAM


Ramai yang tidak tahu atau sedar dalam sebulan hampir 1000 orang akan merancang untuk pindah rumah. Pelbagai penyebab atau punca yang menyebabkan seseorang itu akan pindah rumah. Antara sebab yang biasa kami dengar adalah ditukarkan tempat kerja, membeli rumah baru, keadaan rumah sekarang tidak selesa atau selamat,bersara atau bertukar kerja. Ini adalah sebab kenapa pindah rumah berlaku. Namun begitu, pindah rumah adalah benda yang leceh untuk disiapkan. Tambahan pula, jika anda dan pasangan adalah bekerja, sudah semestinya tidak mempunyai masa untuk mengemas rumah.





       Puan Sharifah telah menghubungi team AM PRO MOVERS untuk membantu beliau dalam urusan pindah rumah beliau nanti. Beliau akan ditukarkan ke cawangan baru tidak lama lagi. Oleh itu, beliau merancang untuk membawa kesemua pekakas rumah beliau di rumah baru nanti. Namun begitu beliau dan suami tidak mempunyai masa untuk yang cukup untuk mengemas rumah beliau. Selain itu, banyak lagi urusan yang belum diselesaikan sebelum mereka berpindah. 


       Team AM PRO MOVERS menyelami masalah beliau. Pindah rumah boleh menyebabkan stress yang teruk sekiranya tidak dirancang dengan baik. Sekiranya anda tinggal di kawasan kondominium pelepasan daripada pihak pengurusan adalah amat penting. Sekiranya tiada pelepasan pihak pengurusan movers atau lori sewa yang anda lantik tidak dapat memasuki kawasan kediaman anda. Untuk urusan ini, anda juga memerlukan beberapa hari untuk diselesaikan. Puan Sharifah tinggal di kawasan kondominum, jadi urusan pelesan dari pihak pengurusan adalah amat penting. Setelah berbincang secara bersama beliau, beliau telah bersetuju untuk menggunakan perkhidmatan dari team AM PRO MOVERS dan telah memilih untuk mengambil ADVANCE PACKAGE. Advance package adalah salah satu pakej yang team kami tawarkan dimana kami akan selesaikan semua urusan dirumah lama seperti membungkus (packing) ke semua barangan, membalut perabot besar dan  mengangkat dan menghantar ke rumah baru. Setelah tiba rumah baca kami akan unload kesemua barang dan perabot tetapi tidak termasuk khidmat "unpacking". Beliau perlu membuka dan mengemasnya  sendiri. Ini tidak menjadi masalah bagi beliau kerana beliau akan bercuti selama seminggu sebelum bertugas di cawangan baru. Jika anda mangambil PREMIUM PACKAGE semuanya kami siapkan, anda tiggal basuh kaki je untuk masuk ke rumah anda. 




       Semasa hari pindah rumah beliau, kami telah membawa kotak, pita pelakat, strech film dan juga cordless untuk membuka dan pasang perabot. Kotak akan digunakan untuk membungkus kesemua barangan beliau. Kotak akan disediakan oleh team AM PRO MOVERS sepenuhnya berdasarkan terma dan syarat. Semua barang dan pekakas rumah beliau akan di bungkus oleh pihak kami. Oleh perabot beliau kami membalutnya menggunakan strech film untuk meminimumkan kesan calar dan rosak kepada perabot. Untuk perabot seperti katil dan almari kami akan buka dan pasang semula di rumah baru beliau. Setelah semua barang di bungkus "packing", proses seterunya adalah proses menanda  atau "tagging process" untuk kesemua barang. Ini adalah untuk memudahkan proses menyusun semula di rumah baru nanti. Dalam masa 6 jam kesemua barang beliau berjaya kami hantar ke kediaman baru. Disana kami meneruskan proses seterusnya iaitu " unloading proses. Kami juga membantu beliau untuk memasang semula perabot seperti almari dan meja.

       Akhirnya team AM PRO MOVERS berjaya menyelesaikan urusan pindah rumah beliau. Kami amat berpuas hati kerana beliau amat menyenangi khidmat daripada AM PRO MOVERS. "Tanpa team korang mungkin pindah rumah saya tak sesenang ni", demikian kata-kata beliau. Belai amat berpuas hati dengan team kami dan layanan staf yang mesra dan profesional.