TIPS PINDAH RUMAH| KEMAS BILIK| MOVERS AND PACKERS MALAYSIA| LOCAL|

TIPS PINDAH RUMAH 6.0
.
KEMAS BILIK TIDUR


Bila sebut "Bilik Tidur" akan terbayang ruangan yang penuh dengan baju dan barangan berharga yang disimpan di dalam bilik. So hari ni, kami nk kongsikan dengan anda tips untuk mengemas bilik tidur, Jom kita mulakan!



1. Mulakan Dengan Membasuh Baju Kotor



Kita mulakan dengan membasuh baju yang kotor bagi membantu kita mengemas baju yang lain. Tidak perlu la kita bawa baju kotor ke rumah baru dan menggunakan bekas yang banyak bagi membawa baju kotor tersebut. Basuh baju kotor dan kemas sekali bersama baju-baju bersih yang lain.


2. "Organized"

Di sini anda perlu mengasingkan baju mana yang lama dan tidak mahu digunakan lagi dengan baju yang akan dibawa ke rumah baru. Pastikan anda mengasingkan baju-baju anda bagi mengurangkan tekanan semasa anda melakukan "unpacking" di rumah baru. Asingkan barangan anda dengan sebaik mungkin dan buang baju yang tidak digunakan lagi dengan cara sedekah atau derma kepada orang-orang yang lebih memerlukan. Anda juga boleh menjual semula pakaian anda di social media.

3. Pack Baju Yang Mahal Berasingan



Pastikan anda mengasingkan baju yang agak mahal seperti suit ataupun dress. Jangan lipat baju-baju tersebit tetapi biarkan ianya tetap di-hanger dan letakkan di dalam wardrobe box. Selain daripada menggunakan wardrobe box, anda juga boleh menggunakan wardrobe bags untuk menyimpan baju anda.

4. Lipat dan Pack Baju Anda


Lipat smua baju and sebelum disimpan di dalam kotak. Melipat baju bukan sahaja dapat mengurangkan kedutan pada baju, malah ia juga dapat membantu anda jimat dalam penggunaa kotak kerana baju yang berlipat dapat mengurangkan penggunaan ruang. Label setiap kotak anda dengan betul. 


NANTIKAN LEBIH LAGI BERSAMA AM PRO MOVERS

Anda mahukan yang terbaik dalam aktiviti perpindahan anda❓❓❓

Kami di AM PRO MOVERS sedia membantu anda dalam menyelesaikan masalah pindah randah anda..

Your MOVERS, LOGISTICS, HOLISTIC Centre

Informasi lanjut maklumat perpindahan anda🚚🚚🚚❓❓❓

Sebut harga PERCUMAπŸ“‹πŸ“‹πŸ“‹

Whatsapp:

Instagram:

Facebook:

Website:


AM PRO MOVERS, YOUR TRUSTED MOVERS

No comments:

Post a Comment