(JOB DONE) PELUPUSAN JABATAN PERANGKAAN | MOVERS AND PACKERS AMPANG | MOVERS AND PACKERS SELANGOR | MOVERS AND PACKERS SELANGOR


Tak selesa dengan kawasan persekitaran tempat kerja dan rasa tempat persekitaran yang tidak ceria. Ini adalah antara sebab-sebab Jabatan Perangkaan ingin melupuskan perabot yang tidak diperlukan dan tidak digunakan lagi. Team AM PRO MOVERS telah dihubungi oleh Jabatan Perangkaan untuk membantu mereka dalam menyelesaikan masalah yang mereka hadapi. Ini kerana mereka tidak mempunyai masa untuk melupuskan perabot dan tidak tahu bagaimana cara hendak melupuskan perabot.

1 Mac 2019
Pada 1 Mac 2019 team AM PRO MOVERS telah pergi ke Jabatan Perangkaan untuk meletakkan tagging kepada barang yang hendak dilupuskan. Untuk hari pertama ini, kami telah menghantar 3 orang kru untuk proses memasang label. Ini kerana proses melabel adalah sangat mudah dan hanya mengambil masa yang singkat untuk di lakukan. Team kami melakukan tugas melabel secara teratur supaya memudahkan proses kerja  pada hari yang seterusnya seperti team kami membuat perbezaan dari segi warna tag mengikut jenis barang dan meletakkan warna tag yang berbeza. Pada hari tersebut ialah label warna merah adalah untuk barang perabot, warna oren untuk work station manakala hijau untuk partition.

4 Mac 2019
Hari kedua proses membuka work station dan partition. Untuk hari kedua, kami telah menghantar 4 orang kru untuk proses membuka work station dan partition. Team Am Pro Movers telah sampai di Jabatan Perangkaan tepat jam 10 pagi. Segala kelengkapan seperti cordless and tools telah dibawa bersama bagi memudahkan segala kerja-kerja. Selain itu, bagi kerja-kerja membuka work station dan partition ini, ketepatan, fokus dan ketelitian amat penting. Kesemua work station dan partition telah dibuka perlu dilabel dan skru hendaklah disimpan ditempat yang betul untuk mengelakkan kehilangan. Kerja-kerja membuka mengambil masa hampir 8 jam. 

6 Mac 2019
Hari ketiga iaitu hari untuk load barang ke dalam lori dan menghantar ke tempat pelupusan. Untuk hari yang ketiga kami telah menghantar 3 orang kru iaitu seorang supervisor dan 3 orang kru untuk menjalankan kerja-kerja load barang dan pelupusan. Ini adalah proses load dan pelupusan akan mengambil masa yang lebih lama. Tenaga kerja mahir adalah amat penting kerana kerja load barang adalah memenatkan. Team kami telah sampai tepat pada masanya di Jabatan Perangkaan. Kerja load dan pengahantaran ke tempat pelupusan mengambil masa 9 jam. Team AM PRO MOVERS telah bergerak dari office pada pukul 7.30 am untuk pergi membuang barang yang telah di load pada hari sebelumnya.


https://www.facebook.com/apmt.com.my/
gambar sebelum proses mebuka perabot


https://www.facebook.com/apmt.com.my/
gambar selepas proses membuka perabot


https://www.facebook.com/apmt.com.my/
proses pelupusan barang


Namun begitu segala kerja dan cabaran semasa proses membuka, load dan pelupusan perabot dapat diatasi dengan sebaik mungkin walaupun mempunyai masa yang terhad kerana proses tersebut dijalankan semasa waktu bekerja. " TERIMA KASIH", kata-kata terakhir dari customer untuk team AM PRO MOVERS !!!


Untuk anda yang ingin mendapatkan perkhidmatan dari AM PRO MOVERS TRANSPORTATION. Anda boleh menghubungi seperti yang di bawah:-




AM PRO MOVERS, YOUR TRUSTED MOVERS



No comments:

Post a Comment