TIPS CARA MENJAGA MESIN BASUH | MOVERS AND PACKERS AMPANG | MOVERS AND PACKERS SELANGOR


Di sini kami ingin berkongsi cara-cara untuk menjaga mesin basuh anda. Ramai orang yang tidak ambil peduli dalam cara menjaga mesin basuh mereka. Mesin basuh jika dijaga dengan baik ia akan dapat digunakan dalam jangka masa yang panjang. Ok di sini kami akan berkongsi 7 tips di dalam menjaga mesin basuh.

1.      Jangan memasukkan detergent terlampau banyak.
Memang benar jika memasukkan detergent ketika mencuci pakaian dapat membuat pakaian anda wangi tetapi ia akan meberikan kesan buruk iaitu bukan sahaja membuat pakaian cepat rosak malah akan membuatkan water pipes tersumbat dan mesin basuh rosak.

https://www.facebook.com/apmt.com.my/
memasukkan detergent terlampau banyak


2.      Jangan memasukkan banyak barang dalam mesin basuh
Perkataan ‘MALAS’ sudah sinonim dengan manusia di muka bumi ini. Sebagai contoh, ramai orang yang selalu mengambil jalan mudah dalam melakukan sesuatu perkara. Antaranya ialah ramai orang membasuh karpet mereka dalam mesin basuh. Ini kerana mereka malas untuk mebasuh dengan tangan atau menghantar karpet tersebut ke dobi. Ini akan menyebabkan.

https://www.facebook.com/apmt.com.my/
memasukkan kasut dalam mesin basuh


3.      Melebihi had berat baju
Segelintir orang suka untuk mengumpul baju sekali banyak untuk dicuci sekali. Mereka tidak memikirkan akibat kepada mesin basuh basuh mereka. Ini kerana setiap mesin basuh mempunyai had tersendiri. Seperti mesin basuh 7kg, 14kg dan 21kg. Jika memasukkan baju melebihi daripada had yang ditetapkan ia akan menyebabkan mesin basuh cepat rosak.

4.      Elakkan meletakkan mesin basuh di dalam tandas
Kebiasaan kepada segilintir orang adalah meletakkan mesin basuh meereka di dalam tandas. Mereka berfikir dengan meletakkan mesin basuh di dalam tandas ia dapat memudahkan mereka dari segi proses pembuangan air mesin basuh tetapi akibat daripada meletakkan mesin basuh di dalam bilik air ia dapat menyebabkan pcb mesin basuh terkena air dan terbakar. Ini akan menyebabkan mesin basuh cepat rosak.

https://www.facebook.com/apmt.com.my/
mesin basuh didalam bilik air

Untuk anda yang ingin mendapatkan perkhidmatan dari AM PRO MOVERS TRANSPORTATION.  Anda boleh menghubungi seperti yang di bawah:-



No comments:

Post a Comment