PINDAH OFFICE / OFFICE RELOCATION
Berpindah office atau office
relocation adalah sesuatu perkara yang mengujakan dan merupakan satu keperluan
bagi sesetengah company yang sedang berkembang semakin maju untuk mencari office
yang lebih selesa berbanding office yang sedia ada. Namun bagitu office
relocation bukan sesuatu yang mudah dan memerlukan banyak perkara yang perlu
diuruskan. Process pemindahan office memerlukan
pengurusan yang terperinci untuk mengelakkan daripada kesilapan berlaku.
Berikut adalah panduan yang mungkin akan membantu anda dalam process pindah
office / office relocation.
1) Merancang / Planning
Pindah office memerlukan
perancangan dan persediaan secara terpenrinci. Semasa merancang anda perlu
menentukan satu tarikh dan jangka masa untuk berpindah dan kemudian menyediakan
jadual. Anda juga perlu mempertimbangkan nilai keperluan lokasi pejabat seperti pajakan pejabat yang ada kerana ini penting dan sering tidak
diertimbangkan sehingga menyebabkan kelewatan yang menyakitkan hati.
1) Menyusun dokumen utama / Organize
key document
Anda tidak pernah tahu apa yang
boleh berlaku pada file dan peralatan office semasa process perpindahann
office. Hal ini boleh menyebabkan anda kehilangan dokumen yang penting atau
mungkin akan menyebabkan berlaku kerosakan seperti hard disk.
1) Pengumuman perpindahan / Announce
to move
Pengumuman perpindahan office adalah
salah satu perkara yang penting untuk memastikan process perpindahan berjalan
dengan lancar. Pastikan kakitangan pekerja mengetahu tentang rancangan jadual
perpindahan mengikut waktu jadual. Mereka perlu mengetahui tentang perubahan
dan prosedur di office baharu seperti alamat baru atau number telefon yang perlu
disemak semula, peraturan di bangunan baru dan susunan pembungkusan di lokasi
baru.
1) Budget
Budget merupakan perkara yang
sangat penting sebelum pindah office. Anda perlu menaggarkan berapa budget yang
perlu anda keluarkan. Anggaran mungkin akan
melampaui dengan mudah hanya kerana kelewatan, pengawasan dan masalah
yang tidak dijangka. Hal ini mungkin disebabkan oleh muncul kejutan seperti cas
tersembunyi yang tidak pernah terfikir. Oleh itu merancang awal untuk budget mungkin
dapat membantu anda dalam process pindah office.
1) Menyewa movers / Hire movers
Dapatkan perkhidmatan movers
adalah sesuatu yang penting kerana ia akan memudahkan dan melancarkan lagi urusan
process perpindahan office. Syarikat movers seperti Am Pro Movers
Transportation mempunyai pengetahuan, kepakaran, kecekapan dan perkhidmatan
yang boleh dipercayai dapat membantu yang akan melancarkan process perpindahan
office anda. Syarikat Am Pro Movers Transportation juga akan mengenal pasti keperluan office anda dalam menyusun dan membantu rancangan keperluan perpindahan office anda termasuk
paking dan repair.
Untuk anda yang ingin mendapatkan perkhidmatan dari AM PRO MOVERS TRANSPORTATION. Anda boleh menghubungi kami di talian yang tertera di bawah:-
Whatsaap:
Instagram:
Facebook:
Website:
"BENEFICIAL, PREFERRED, TRUSTED"
No comments:
Post a Comment