PINDAH RUMAH TUKAR TEMPAT KERJA | MOVERS AMPANG | MOVERS DAMANSARA |


PINDAH RUMAH, TUKAR TEMPAT KERJA AKIBAT COVID 19

Tukar tempat kerja boleh menjadi sebab utama kenapa anda perlu berpindah rumah. Tambahan lagi, waktu sekarang ramai yang telah kehilangan pekerjaan dan punca pendapatan akibat daripada pendemik covid-19. Pelbagai usaha yang telah dilakukan oleh Kerajaan untuk membendung masaalah ini dan kerajaan juga telah berjaya mengurangkan kes covid-19 menyebabkan pelbagai sektor swasta dan kerajaan dapat dibuka semula dan peluang pekerjaan juga telah dapat dibaikpulih tetapi masih perlu mengikut SOP yang kerajaan telah keluarkan. Namun begitu, peluang yang pekerjaan yang diperoleh mungkin yang jauh dari tempat rumah dan mungkin anda perlu berpindah untuk mengurangkan masa dan kos penggangkutan ke tempat kerja baharu. Jika anda ingin berpindah anda perlu mengikut SOP yang ditetapkan untuk menggelakkan daripada virus covid-19 berjangkit.  Berikut merupakan tips yang boleh anda ikuti semasa berpindah rumah semasa pandemik covid-19 ini. 

1. Pastikan keselamatan perkhidmatan Movers semasa pandemik 


Ketika membuat keputusan untuk berpindah, kebanyakan akan menggunakan perkhidmatan Movers. Semasa pandemik, ia merupakan sesuatu idea yang baik untuk meyakinkan keselamatan semasa proses perpindahan tersebut. Menyedari akan hal tersebut Am Pro Movers Transportation melakukan kerja dengan mengikut SOP yang telah ditetapkan oleh kerajaan demi mengelakkan berlakunya menyebaran dan melindungi diri dari Covid-19. 


2. Sediakan peralatan keselamatan tambahan 


Sekiranya boleh, gunakan kaedah yang mengurangkan hubungan dengan manusia. Gunakan sarung tangan dan topeng semasa berkomunikasi dengan orang lain. Jangan lupa menyediakan sanitier, sabun dan air mengalir untuk mencuci tangan anda setelah semua process perpindahan selesai. 


3. Menggunakan bahan pembungkus barang baru 


Ada kalanya anda membuat keputusan untuk berpindah, kebanyakan barang akan disimpan di dalam kotak  atau plastik terpakai. Walau bagaimanapun, dalam situasi seperti ini, adalah baik untuk mempunyai kotak dan plastik baru untuk membungkus peralatan semasa berpindah. Menurut kajian virus Covid-19 ini boleh hidup di permukaan kadbod hingga 24 jam. Ini penting untuk mengurangkan potensi pendedahan kepada virus Covid-19 kerana penggunaan pembungkus terpakai. Am Pro Movers Transportation menyediakan bahan seperti kotak, shrink wrap, opp tape, loose packaging bag, bubble wrap, dan corrugated yang baharu untuk kegunaan  membungkus barang-barang anda. 




No comments:

Post a Comment