DIY PERABOT LAMA | MOVERS AMPANG | MOVERS TAMAN MELAWATI

CARA DO-IT-YOURSELF (DIY) PERABOT LAMA

Pada musim pandemik covid-19, rakyat perlu berjimat cermat dan perlu berbelanja mengikut keutamaan iaitu mengutamakan barang keperluan melebihi barang kehendak. Namun begitu, setiap kali perayaan sudah pasti kita inginkan perabot yang baru untuk menjadikan ruang dalam rumah kita lebih meriah  untuk menarik perhatian para tetamu (pastikan anda jarakkan diri anda sebanyak 1 metar semasa perayaan). Oleh itu, untuk menjimatkan wang anda, kami cadangkan anda untuk mengikuti cara DIY perabot lama untuk membantu anda mencantikkan lagi perabot yang sedia ada semasa perayaan.

Jalur atau cat semula dan kepingan yang ada.

Sekiranya satu-satunya perkara yang mengganggu anda mengenai perabot kayu yang sudah usang adalah stain menguning atau pudar, cuba buang kayu atau cat semula. Sudah tentu, peningkatan perabot DIY ini memerlukan sedikit masa dan wang, tetapi anda masih boleh berjimat jika menggunakan cara ini.


Tukar pekakas.

Sekali lagi, penyelesaian yang sangat mudah. Anda boleh membeli pekakas baru di Ikea. Gunakan lubang yang ada, atau untuk perombakan yang benar, tambahkan wood putty di atas lubang asal dan mulakan dari awal. 

Tukar tekstil.

Bila melibatkan tentang tekstil anda mempunyai beberapa kerusi lama yang boleh menggunakan reboot, menukar kain untuk tekstil boleh membuat perbezaan besar antara perabot lama dan perabot baru.


Cukup tutup tanpa pelapis semula.

Sekiranya istilah "reupholster" membuat Anda merasa ngeri, pertimbangkan untuk menggunakan tekstil atau selimut yang cantik untuk menutupi tempat-tempat "dilihat lebih baik" di sofa dan kerusi anda. Selimut sederhana boleh menutupi stain kecil atau tutup semua kusyen dalam kain, dan lain-lain untuk noda besar untuk membuat penampilan baru.


Gunakan semula.

Kadang-kadang anda hanya perlu menetapkan semula perabot anda untuk dijadikan sesuatu yang sedikit berbeza. Fikirkan rak buku bertukar barcart seperti projek barcart musim panas sebelumnya. Berfikir di luar kotak dan anda mungkin akan mengejutkan diri anda dengan seberapa banyak yang anda suka dengan perabot lama anda yang baru.




Untuk anda ingin mendapatkan perkhidmatan dari AM PRO MOVERS TRANSPORTATION. Anda boleh menghubungi seperti yang di bawah:-


Whatsapp:

Instagram:

Facebook:

Website:
"BENEFICIAL, PREFERRED, TRUSTED"

No comments:

Post a Comment