TIPS MENGEMAS BARANG ELEKTRONIK | MOVERS AMPANG | MOVERS BUKIT TUNGKU

 TIP MENGEMAS DAN MEMBUNGKUS BARANG-BARANG ELEKTRONIK 
    
    Bagaimana hendak mengemas barang elektronik sentiasa menjadi tanda tanya semasa berpindah rumah. Terutamanya apabila anda hendak mengemas barang-barang elektronik yang rapuh seperti TV, komputer, komputer riba, printer, stereo dan permainan video. Sekiranya anda ingin untuk mengemas barang elektronik untuk berpindah, pastikan anda sentiasa berhati-hati semasa mengendalikannya. Ikuti tips seperti berikut untuk mengemas barang elektronik dengan selamat sampai ke rumah baru.
 

1)      Sediakan peralatan membungkus seperti packing paper, bubble wrap, tape, Permanent markers, Sealable bags, PVC tape, Twist ties.
2)     Gunakan packing paper  untuk membuat lapisan pelindung di bahagian bawah setiap kotak elektronik. Lapisan ini sebenarnya akan menyerap getaran dan gegaran di sepanjang jalan dan akan memastikan setiap komponen elektronik selamat semasa dipindahkan.
3)      Sekali lagi, gunakan packing paper untuk membungkus peranti elektronik terlebih dahulu, dan kemudian gunakan tape untuk mengikat bungkusan.
4)      Sekarang anda boleh teruskan dengan lapisan pelindung yang paling penting, iaitu bubble wrap. Bubble wrap yang dipenuhi udara akan memberikan tahap keselamatan terbaik; namun, pastikan lembaran bubble wrap dilindungi dengan baik di atas komponen elektronik - gunakan tape dengan dengan berhati-hati.


5)       Sekiranya anda ingin mengemas lebih dari satu keping elektronik dalam satu kotak kadbod, pastikan meletakkan peranti yang lebih berat dan lebih besar di bahagian bawah, dan letakkan kepingan yang lebih ringan dan lebih kecil di atasnya.
6)    Untuk mengelakkan kerosakan, tidak boleh ada ruang kosong di dalam kotak setelah barang elektronik dimasukkan ke dalamnya. Pergeseran sangat tidak diingini jadi isi semua lubang yang kelihatan dengan kertas atau pakaian.
7)     Sekiranya ada, buku panduan pengguna atau dokumen atau alat ganti lain yang berkaitan harus disimpan di dalam kotak masing-masing untuk pemasangan semula akan menjadi lebih mudah selepas berpindah.
8)      Sebelum menutup penutup kotak kadbod, pastikan meletakkan kepingan pelindung bubble wrap atau kertas pembungkus di bahagian paling atas untuk melengkapkan pelindung di bahagian bawah.
9)    Tutup kotak yang dibungkus dengan pita pembungkus yang berkualiti, termasuk bahagian bawah kotak.
10)  Pastikan anda menulis kandungan kotak, arah anak panah dan arahan pengendalian pada setiap barang elektronik yang dibungkus. Jangan cepat memasang peranti elektronik. Beri masa yang mencukupi untuk menyesuaikan peralatan elektronik tersebut dengan nilai suhu dan kelembapan yang berbeza di rumah baru anda. 



Untuk anda yang ingin mendapatkan perkhidmatan dari AM PRO MOVERS TRANSPORTATION. Anda boleh menghubungi seperti yang di bawah:-





"BENEFICIAL, PREFERRED, TRUSTED"

No comments:

Post a Comment