BAHAN MEMBUNGKUS BARANG ELEKTRONIK | MOVERS AMPANG | MOVERS CYBERJAYA

BAHAN MEMBUNGKUS BARANG ELEKTRONIK

Semasa hendak berpindah rumah, persoalan bagaimana untuk membungkus barang elektronik dan memindahkan barang elektronik tiba di rumah baru dalam keadaan baik adalah sangat penting. Tambahan lagi apabila anda ingin memindahkan barang tersebut ke tempat yang jauh akan menyebabkan barang elektronik anda rosak. Oleh itu, menggunakan bahan membungkus barang elektronik amat penting untuk memastikan barang elektronik selamat tiba di rumah baru. Berikut adalah jenis bahan pembungkusan yang anda perlukan untuk membungkus barang elektronik.


Bungkusan / Kotak Asal

Sekiranya anda menyimpan kotak asal yang terdapat dalam pelbagai alat elektronik, maka anda tidak perlu risau. Kotak asal direka khas untuk melindungi setiap komponen tertentu dengan sebaiknya. Sekiranya anda belum menyimpan bungkusan / kotak asal, anda perlu mencari kotak pembungkusan lain yang cukup besar untuk menampung peralatan elektronik anda yang berasingan. Movers  profesional kebiasaan mempunyai kotak elektronik khas yang memberikan perlindungan yang lebih baik (kadbod tebal dan dinding berganda) dan terdapat dalam pelbagai bentuk dan saiz.


Bubble Wrap

Penting untuk mengetahui bahawa bubble wrap adalah pilihan terbaik anda ketika membungkus barang elektronik untuk berpindah kerana ia menghasilkan kesan bantalan yang luar biasa terhadap faktor yang tidak menguntungkan semasa dalam transit. Pilih bubble wrap anti-statik untuk mengelakkan kemungkinan kesan elektrik statik berbahaya pada peranti elektronik.



Packing paper

Packing paper adalah suatu keharusan semasa anda mengemas barang elektronik untuk berpindah, kerana kertas tersebut akan mengelakkan habuk memasuki gajet yang dibungkus dan pada masa yang sama berfungsi  sebagai penahan terhadap kesan dan gegaran dari luaran.



Tape warna warni

Dapatkan beberapa tape berwarna yang kecil, pelekat putih yang sedikit lebih besar, dan pen yang berujung halus. Sebelum mengeluarkan kabel (misalnya, kuasa, video, audio, dll.), Pasangkan pelekat berwarna pada setiap hujung kabel yang masuk ke dalam peranti anda. Letakkan pelekat berwarna yang sama di sebelah soket kabel pada setiap peranti. Balut pelekat putih di sekitar kabel dan tulis dua peranti yang disambungkan padanya (mis. Pemain / kotak kabel Blu-ray). Sekiranya ia adalah bekalan kuasa atau kabel kuasa, tulis item yang dihidupkannya pada pelekat pada bekalan kuasa. Tanggalkan kabel, gulungnya, letakkan tali elastik di sekelilingnya, dan masukkan ke dalam Loose packaging bag dengan label. Setelah meletakkan beberapa kabel di setiap beg, selamatkannya ke salah satu barang yang dimiliki.





Untuk anda yang ingin mendapatkan perkhidmatan dari AM PRO MOVERS TRANSPORTATION. Anda boleh menghubungi seperti yang di bawah:-



"BENEFICIAL, PREFERRED, TRUSTED"

No comments:

Post a Comment