TIPS PINDAH PERABOT BERAT | MOVERS AMPANG | MOVERS BANGSAR SOUTH

TIPS PINDAHKAN PERABOT BERAT

Untuk pindahkan perabot berat biasanya akan kelihatan sebagai sesuatu yang merumitkan. Akan mungkin akan berpeluh dan mengalami sakit di bahagian tulang belakang. Oleh sebab itu anda memerlukan bantuan dari rakan-rakan anda untuk membantu pindahkan perabot berat. Walau bagaimanapun, pindahkan perabot berat sebenarnya tidak sesukar yang disangka dengan menggunakan tip yang betul. Berikut merupakan tips pindahkan perabot berat yang mungkin akan membantu anda selesaikan masalah anda:



1)      Menggunakan sliders ( gelangsar )

Menggunakan sliders akan memudahkan anda untuk menolaknya. Anda memerlukan dua orang untuk melakukannya supaya perabot tidak tersekat semasa menolaknya. Letakkan sliders di bawah pada bahagian perabot. Angkat setiap sudut dan letakkan sliders di bawahnya untuk mengurangkan geseran dan menjadikan pergErakan lebih mudah. Tolak perabot pada bahagian bawah daripada bahagian atas untuk mengurangkan risiko tergelincir.




2)      Menggunakan peralatan tambahan

Terdapat beberapa peralatan tambahan yang dapat digunakan untuk pindahkan  perabot berat seperti menggunakan hand truck & dollies – boleh menjadi pilihan yang baik bergantung pada jenis perabot yang anda ingin pindahkan. Hand truck sesuai digunakan untuk rak buku, meja dan perabot yang lebih kecil. Dengan menyandarkan perabot ke hand truck akan memudahkan anda untuk mengendalikannya. Sekiranya anda cuba untuk memindahkan perabot yang terlalu besar, ia membolehkan perabot jatuh dan mencederakan anda.


Menggunakan dollies sangat mudah digunakan. Anda hanya perlu lakukan ialah meletakkan perabot di atasnya dan kemudian anda dapat menggunakan roda dolly untuk mennolaknya. Pastikan anda menjumpai sebuah dollies yang cukup besar untuk perabot yang anda ingin pindahkan.

3)      Mengangkat secara manual

Gunakan kaedah tinggi-rendah. Anda memerlukan dua orang untuk menggunakan kaedah ini, dan dapat berfungsi dengan baik tetapi ia berfungsi dengan baik jika anda harus memindahkan perabot besar secara manual seperti almari besar atau rak buku. Condongkan perabot ke belakang sehingga satu orang membawa bahagian atasnya sementara sebelah yang lain tetap rendah dan orang kedua membawa bahagian bawahnya. Pertahankan sudut ini semasa anda bergerak. Dengan cara ini, anda tidak perlu mengangkat perabot sepanjang masa apabila anda sudah bersedia untuk meletakkannya dengan tegak. Ia juga akan sesuai dengan sudut tangga dengan lebih mudah.


Bengkokkan dari lutut dan pinggul semasa mengangkat perabot. Gunakan lutut dan kaki anda untuk mengangkat perabot yang berat daripada membongkok dari pinggang dan menggunakan punggung anda untuk mengangkat. Anda benar-benar boleh mencederakan diri sendiri jika cuba menggunakan punggung. Paha anda kuat dan kurang terdedah kepada kecederaan.



Tanggalkan kaki meja yang berat dan laci dari almari. Lebih ringan anda boleh membuat perabot sebelum anda memindahkannya, semakin baik. Menanggalkan kaki meja dari meja yang berat akan menjadikannya lebih sukar. Mengasingkan perabot menjadi bahagian komponen selalu menjadi taktik yang baik. Tanggalkan setiap laci dari almari anda sebelum memindahkannya. Dengan cara itu anda boleh mengangkut laci secara individu dan kemudian kembali untuk almari itu sendiri.


Menyewa movers. Sekiranya anda tidak dapat menjumpai sesiapa untuk menolong anda, mungkin bukan idea yang baik untuk mencuba menggerakkan meja untuk menuruni tangga. Anda mungkin merosakkan rumah anda, merosakkan perabot, atau mencederakan diri sendiri. Movers boleh menjadi sangat berpatutan jika anda hanya memindahkan beberapa item. 





Untuk anda yang ingin mendapatkan perkhidmatan dari AM PRO MOVERS TRANSPORTATION. Anda boleh menghubungi seperti yang di bawah:-



"BENEFICIAL, PREFERRED, TRUSTED"

No comments:

Post a Comment