PROFESSIONAL MOVERS | MOVERS AMPANG | MOVERS JALAN SULTAN ISMAIL

PROFESSIONAL MOVERS

Tugas professional movers ialah membantu pelanggan di kediaman atau perniagaan anda di mana-mana sahaja di seluruh semenanjung Malaysia termasuk Sabah dan Serawak. Professional movers juga akan menyediakan barang keperluan untuk digunakan bagi melindungi barang-barang anda supaya tidak rosak dan selamat semasa transit. Bukan itu sahaja professional movers juga pakar dalam beberapa hal seperti buka pasang perabot, aircond dan barang-barang elektronik yang lain. Berikut adalah senarai tugas dan kerja yang dilakukan oleh syarikat movers yang professional:


Mengemas dan Menyediakan Item

Tugas kebiasaan professional movers ialah mereka akan membantu menyiapkan dan mengemas barang pelanggan untuk mengelakkan kerosakan barang tersebut semasa transit. Selain itu, tugas professional movers juga merangkumi buka pasang perabot, membungkus barang menggunakan bubble wrap atau stretch wrap, meletakkan loose item di dalam kotak dan beg yang tertutup, dan menggunakan tali dan corrugate paper box pada barang besar.


Load dan Unload Item

Professional movers kebiasaan akan menggunakan peralatan seperti dollies dan loading ramps untuk memuatkan barang pelanggan dari bangunan mereka ke trak movers. Professional movers akan menyusun barang-barang di dalam trak agar sesuai dengan muatan untuk mengelakkan objek akan terjatuh atau rosak. Professional movers juga akan mengeluarkan barang dari trak dan meletakkannya di tempat yang diminta oleh pelanggan.


Inventori

Memastikan barangan pelanggan tidak hilang atau rosak merupakan tangungjawab syarikat movers. Oleh itu, syarikat movers akan senaraikan keterangan setiap bungkusan atau item di lokasi pelanggan sebelum memulakan tugasannya. Movers akan memeriksa inventori ketika mereka sampai ke destinasi untuk memastikan mereka mengangkut semua barang.


Customer Service

Movers yang professional juga akan menjawab pertanyaan dan permintaan pelanggan mereka mengikut arahan pelanggan mereka, bagaimana mereka mahu barang dibungkus, load dan unloaded. Movers juga memberikan maklumat mengenai anggaran harga dan waktu dan mengatasi masalah setiap daripada pelanggan mereka.


Menjalankan Tugas Pembersihan dan Penyelenggaraan

Sebelum meninggalkan tempat pelanggan, movers akan membersihkan sebarang barang atau sampah yang ditinggalkan semasa proses pembungkusan. Movers juga memastikan trak movers sentiasa bersih dan dapat membantu melakukan penyelenggaraan kenderaan.


Team Work   

Kebiasaan movers tidak akan berkerja berseorangan dan perlu berinteraksi dengan pemandu dan pekerja yang lain untuk menyelesaikan tugasan mereka dengan lebih baik. Sebagai contoh, mereka perlu mengangkat, load atau memunggah kotak dan barang berat seperti perabot dan piano akan memerlukan banyak kekuatan fizikal dan beberapa orang man power. 





Untuk anda yang ingin mendapatkan perkhidmatan dari AM PRO MOVERS TRANSPORTATION. Anda boleh menghubungi seperti yang di bawah:-

No comments:

Post a Comment