PINDAH TANAMAN KE RUMAH BARU | MOVERS AMPANG | MOVERS BANDAR MANJALARA

PINDAH TANAMAN KE RUMAH BAHARU

Untuk memindahkan tanaman ke rumah baharu bukanlah sesuatu yang mudah. Tambahan lagi apabila anda mahu pindahkan tanaman tersebut ke tempat yang jauh. Ini kerana, jika menggunakan cara yang salah semasa pindahkan tanaman, ia mungkin akan menyebabkan tanaman tersebut mati. Berikut adalah cara untuk memindahkan tanaman yang besar dan kecik dengan betul.


Memindahkan Tanaman Kecil

Sekiranya anda ingin memindahkan tanaman kecil, anda tidak boleh mengelaknya dan memecahkan pasu seramik mereka. Cuba bungkus pasu sahaja dan biarkan tanaman tidak ditutup. Jika anda tiada masa untuk membungkus. Anda boleh meletakkan pasu pasu dalam satu kotak dan biarkan penutupnya terbuka dan anda akan tahu di mana tanaman anda setiap masa. Last sekali letakkan di atas kotak lain kerana ia adalah barang yang paling rapuh. Lebih baik lagi, simpan di tempat duduk depan untuk beri tanaman anda sedikit aircond.



Sekiranya anda lebih suka menghantar tanaman kecil anda ke alamat baru anda, pastikan anda memasukkannya dengan betul dalam kotak yang dilapisi surat kabar. Sekiranya bahagian atas tanaman anda lembut, padatkan dengan surat khabar atau kertas tisu yang dicincang. Labelkan bahagian "atas" kotak dan nyatakan bahawa kandungannya rapuh, dengan cara itu pihak penghantaran anda menangani dengan berhati-hati. Tumbuhan gantung paling mudah dipindahkan kerana kemungkinan besar anda boleh menggantungnya di tempat duduk depan. Tetapi untuk jarak yang lebih jauh, risiko kerosakan mungkin tinggi semasa menghantarnya.

Memindahkan Tanaman Besar

Semasa memindahkan tanaman besar, anda pasti ingin mengambil langkah yang serupa dengan tanaman kecil. Cuba tekan kadbod di atas tanah agar tidak tumpah semasa bergerak. Tumbuhan yang lebih tinggi boleh menjadi miring atau sedikit mencabut, yang bermaksud, anda pasti ingin menanam semula setelah ditempatkan di tempat baru mereka. Balutkan pasu anda dengan surat khabar untuk mengelakkan calar. Sekiranya anda mengangkut tanaman besar yang tidak sesuai diletakkan depan, pastikan tiada kotak lain yang boleh meluncur dan menghancurkan tanaman anda secara tidak sengaja. Cuba mengikat bahagian yang luas dengan benang agar tetap padat untuk menghantarnya.





Untuk anda yang ingin mendapatkan perkhidmatan dari AM PRO MOVERS TRANSPORTATION. Anda boleh menghubungi seperti yang di bawah:-


Whatsapp:

Instagram:

Facebook:

Website:


"BENEFICIAL, PREFERRED, TRUSTED"

No comments:

Post a Comment