TIPS ELAK DITIPU LORI SEWA / MOVERS | MOVERS AMPANG | MOVERS GOMBAK

TIPS ELAK DITIPU LORI SEWA / MOVERS

Disebabkan oleh beberapa faktor, berpindahan telah menjadi satu keperluan terutamanya jika anda perlu berpindah ke sesuatu tempat yang jauh disebabkan hal yang tidak dapat dielakkan. Walaupun berpindah tidak semudah yang disangkakan, syarikat movers / lori sewa boleh membuat perpindahan anda menjadi lancar atau mimpi buruk kerana ditipu. Terdapat beberapa aduan dari pengguna tentang pengalaman mereka di media social. Oleh itu, jika anda bercadang untuk berpindah ke luar negara (atau bahkan hanya ke seberang sempadan ata negeri). Ikuti langkah-langkah ini untuk menyewa movers yang boleh membantu anda dalam melakukan pekerjaan, membawa barang-barang anda dengan selamat dan elak ditipu oleh mereka.


Meniliti pilihan anda

Mulakan carian anda sebaik sahaja anda tahu anda akan berpindah. Sebaik-baiknya anda boleh membuat pesanan kepada pengirim anda sekurang-kurangnya 20 hari lebih awal, sementara beberapa syarikat akan membiarkan anda melakukannya seawal 60 hari lebih awal. Pertama sekali cuba anda meminta cadangan daripada rakan, keluarga dan rakan sekerja. Sekiranya anda tidak mengenali sesiapa yang baru berpindah, lewati carian Google. Semasa anda memulakan carian, ketahui istilah yang akan anda dengar dari syarikat yang movers tentang syarat dan tawaran mereka seperti bil muatan, yang merupakan resit untuk barang anda dan kontrak untuk pengangkutan mereka.



Bertanya soalan

Semasa ejen membuat inventori barang anda, tanyakan bagaimana anggaran akan dikira. Tanyakan juga: Adakah terdapat biaya asas, adakah jumlah bayaran akan dikira berdasarkan berat, jumlah atau waktu, dan apa yang mereka kenakan untuk perkhidmatan tambahan seperti mengemas, mengangkut barang anda ke atas atau ke bawah tangga, atau memindahkan barang berat seperti peralatan atau piano? Ketahui sama ada syarikat yang movers mempunyai peralatan pembungkusan mereka sendiri untuk melakukan pembungkusan.


Ejen juga harus menjelaskan bagaimana barang anda boleh diinsuranskan. Perlindungan nilai yang dilepaskan adalah standard minimum, yang memperoleh sehingga 60 sen per paun jika sesuatu hilang atau rosak. Beberapa syarikat movers juga menawarkan perlindungan nilai penuh dengan bayaran tambahan. Pastikan anda membaca salinan yang baik pada insurans tersebut untuk mengetahui apa-apa pengecualian dan pengganti yang mungkin membaiki barang yang rosak, menggantinya dengan barang serupa, atau memberi anda wang tunai sebagai menggantinya.

Semak tawaran

Selepas pemeriksaan, anda akan menerima anggaran bertulis, yang boleh membuat tawaran atau tidak. Anggaran tawaran bermaksud bahawa mereka tidak akan mengenakan bayaran lebih atau kurang dari jumlah yang dinyatakan, kecuali movers akan menentukan pada saat pengambilan sama ada terdapat lebih banyak barang atau perkhidmatan daripada yang diperkirakan pada asalnya. (Sekiranya ini berlaku, movers akan menyemak anggaran di lokasi untuk anda tandatangan sebelum mengemas).


Tempah movers

Semasa membandingkan anggaran, harga adalah faktor yang paling jelas, tetapi luangkan masa untuk melihat semula menentukan sama ada syarikat tersebut mempunyai sejarah perkhidmatan yang lebih baik ataupun tidak. Anda juga boleh membuat pilihan berdasarkan saranan daripada rakan, keluarga atau orang-orang terdekat anda. Setelah membuat anggaran, anda akan menerima pesanan untuk perkhidmatan tersebut, yang akan memberi semua maklumat pekerja dan pengambilan / penghantaran, serta syarat-syarat pembayaran, insurans dan tarikh penghantaran. Jangan menandatangani dokumen kosong atau tidak lengkap.


Bersedia untuk berpindah 

Semasa menghampiri tarikh untuk berpindah, hubungi dengan syarikat movers tersebut untuk mengesahkan butiran atau membuat penyesuaian secara bertulis. Kemaskan barang-barang yang akan anda pindahkan sendiri, serta semua yang anda perlukan untuk tinggal di tempat baru anda sehingga dua minggu sebelum barang keperluan rumah anda yang lain tiba. Rancang untuk mengawasi keseluruhan pengambilan kesemua barang anda, yang mungkin memerlukan satu atau beberapa hari, dan merancang untuk melakukan perkara yang sama untuk drop-off. Pada hari berpindah, anda akan diberi bil muatan serta senarai inventori; baca dengan teliti sebelum menandatanganinya.





Untuk anda ingin mendapatkan perkhidmatan dari AM PRO MOVERS TRANSPORTATION. Anda boleh menghubungi seperti yang di bawah:-


Whatsapp:

Instagram:

Facebook:

Website:



"BENEFICIAL, PREFERRED, TRUSTED"

No comments:

Post a Comment