PEMBUNGKUSAN DAN PENGHANTARAN PERABOT | MOVERS AMPANG | MOVERS PANDAN INDAH

TIPS PEMBUNGKUSAN DAN PENGHANTARAN PERABOT BERAT DAN BESAR

Penghantaran perabot yang sangat besar boleh menjadi kerja yang menakutkan. Kotak penghantaran kadbod biasanya tidak tersedia dalam ukuran yang cukup besar oleh sesetengah syarikat penghantaran. Walaubagaimanapun, dengan yakin anda dapat mengemas dan penghantaran perabot berat boleh membuat perbezaan besar jika anda ingin menjalankan perniagaan yang menjual perabot atau jika anda ingin menjual perabot yang ada sebelum berpindah. Ikuti panduan ini dari kami yang akan merangkumi asas bagaimana untuk mengemas dan penghantaran perabot yang besar dengan yakin dan selamat.



MEMBUNGKUS PERABOT BERAT DAN BESAR

Tanggalkan kaki atau kepingan rapuh lain dari perabot. Sekiranya sekeping perabot dengan kaki dibungkus kanan-atas ke dalam kotak, kaki mungkin akan patah dalam perjalanan kerana kotak itu dapat ditangani dengan kasar. Sekiranya kaki, pintu, atau bahagian kecil atau halus perabot dapat dikeluarkan dan dibalut dengan balutan gelembung, lakukanlah.

Mengelilingi perabot dalam kepingan Styrofoam. Lembaran kaku Styrofoam boleh dibeli di kedai penghantaran atau pejabat, dan sangat sesuai untuk melindungi perabot besar. Potong kepingan agar sesuai di seluruh permukaan perabot, mengikat kepingan bersama menggunakan pita pembungkus.



Bina sisi kotak. 4 sisi kotak penghantaran boleh dibina dari kepingan besar kadbod bergelombang, selalunya terdapat dalam ukuran 30 inci x 40 inci (75 x 100 cm). Potong kepingan agar sesuai dengan ketat di sekitar helai Styrofoam. Bengkokkan kepingan kadbod untuk membentuk sudut dan pita bersama di mana hujungnya bertemu.

Buat penutup untuk bahagian atas dan bawah kotak. Tudung untuk bahagian atas dan bawah kotak terbuka boleh dibuat dengan memotong kepingan kadbod beberapa inci lebih lebar daripada bukaan di semua sisi. Lipat setiap sisi ke bawah, memotong lebihan sudut. Ketatkan sudut bersama sehingga setiap penutup kelihatan seperti penutup kotak kasut.



Tali keseluruhan kotak bersama. Apabila anda sudah bersedia untuk menghantar, gunakan pengikat polipropilena di kedua-dua arah untuk menahan penutup ke kotak. Tali ini boleh dibeli di kedai bekalan penghantaran atau dalam talian melalui peruncit khas.

PENGHANTARAN PERABOT BERAT DAN BESAR

Ukur bungkusan ke semua arah. Mengukur pakej adalah penting kerana ia akan menentukan sama ada anda boleh menghantar kotak perabot melalui penghantaran peribadi atau tidak seperti Citylink, DHL, FedEx, Gdex dan lain-lain.

Periksa sekatan dimensi untuk beberapa pembawa. Terdapat sesetengah syarikat penghantaran akan menyenaraikan had dimensi mereka melalui website. Mereka sering memiliki biaya paket yang besar yang akan dikenakan untuk paket melebihi ukuran tertentu, dan mungkin ada ukuran atau berat tertentu yang tidak dapat mereka hantar.

Cari pilihan penghantaran lain. Beberapa perkhidmatan transit juga menawarkan pilihan kos yang berpatutan untuk penghantaran perabot besar. Di Malaysia, AM PRO MOVERS TRANSPORTATION menawarkan pembungkusan dan penghantaran mana sahaja tidak kira di dalam dan di luar negara.



Untuk anda yang ingin mendapatkan perkhidmatan dari AM PRO MOVERS TRANSPORTATION. Anda boleh menghubungi seperti yang di bawah:-



"BENEFICIAL, PREFERRED, TRUSTED"

No comments:

Post a Comment