MEMASANG ALMARI PAKAIAN SENDIRI | MOVERS AMPANG | MOVERS DUTAMAS

MEMASANG ALMARI PAKAIAN SENDIRI

Selepas berpindah rumah, ramai yang ingin atau bercita-cita untuk memasang almari sendiri. Jika anda dapat memasang almari sendiri sudah pasti anda dapat menjimatkan ruang di rumah anda dan dapat mengatur ruang dengan lebih baik lagi. Memasang almari pakaian pada pandangan pertama seolah-olah menjadi perkara yang mudah. tetapi masih ramai yang membuat kesilapan, mengakibatkan kecacatan seperti pintu dan ikat pinggang sedikit bersebelahan, apabila membuka pintu boleh berderak, kerana ketidakcocokan lubang, salah penjajaran bahagian berlaku, perabot tidak boleh dipercayai di atas lantai. Untuk mengelakkan ini, perlu mengikuti peraturan dan arahan tertentu.


Mengikuti Arahan

Jika anda membeli almari baharu, anda perlu mengikuti arahan untuk memasang almari yang disediakan oleh pengilang. Terdapat beberapa peraturan tertentu yang perlu diikuti. Dengan mengikuti arahan anda dapat menyediakan peralatan yang diperlukan dalam masa yang singkat. Antara arahan yang perlu anda ikuti ialah:

1) Anda tidak boleh mengeluarkan sekaligus terutamanya untuk mencampurkan bahagian dari bungkusan yang berbeza. Anda perlu mengikut urutan.
2)  Membaca arahan dengan teliti supaya tidak memasang benda yang sama dengan berulang kali
3) Pastikan perkakasan dan komponon disediakan. Jika tidak, anda tidak dapat memasang almari dengan sepenuhnya. Pen perlu dipadankan dengan warna kerana panduan laci mempunyai strok lembut.
4) Kumpulkan dalam urutan dalam satu bahagian. Bermula dari bahagian bawah dan berangsur-angsur ke atas
5)  Untuk mengelakkan kerosakan anda boleh meletakkan cermin dan set kata pada peringkat akhir.



Alat yang diperlukan

Meneka alat yang anda perlukan untuk memasang perabot adalah tidak realistik. Ia bergantung kepada projek - sukar atau tidak. Untuk memasang set almari pakaian anda perlu mempunyai set alat yang biasa: pemutar skru, kunci hex untuk mengesahkan, pemutar skru, pelbagai latihan, kelawar untuk pengesahan, awl, pensil, pengukur pita, besi, pisau pisau, payung getah, penahan untuk bahagian-bahagian.

Sebelum anda melakukan kerja memasang almari, anda perlu menyediakan bilik untuk melakukannya. Kemudian untuk hasilnya bergantung kepada berapa banyak masa yang anda belanjakan pada kerja. Pastikan semua bahan dan alat yang diperlukan berada di tangan.





Untuk anda yang ingin mendapatkan perkhidmatan dari AM PRO MOVERS TRANSPORTATION. Anda boleh menghubungi seperti yang di bawah:-



"BENEFICIAL, PREFERRED, TRUSTED"

No comments:

Post a Comment